Voor het milieu hoef je het niet te doen, elektrisch rijden!


De elektrische auto is milieuvervuilend (en de zelfrijdende ongewenst)

Elektrisch rijden wordt aangeprezen als een goede stap voor mens en milieu, maar is dat wel zo…?
Volgens een medewerker van een producent voor elektrische auto’s zijn de extreem grote accu’s vol met zware metalen als als lithium, nikkel en kobalt (vooral die laatste is moelijk te verkrijgen) die in de auto’s gaan, zwaar milieu belastend (en kobalt niet te recyclen).

Daarnaast hebben ze vaak na 3 jaar al een capaciteitsverlies van 17%, terwijl bij 20% wordt aangeraden de accu te vervangen… ? Hoe lang doen we nu gemiddeld over de vervanging van een auto (8 jaar?) Zie je wat voor een ENORME berg extra afval daaraan zit te komen?

Ook de elektra zelf moet nog worden opgewekt, wellicht met CO2 besparende (?) biomassacentrales of landschapsvervuilende zonnepanelen of windturbines.


 

Inzetten op waterstof
Mijn intuïtie weet dat waterstof de toekomst heeft, omdat het over een paar jaar gewoon via ons huidige gasnet kan. Zet een enorme hoeveelheid zonnecellen in de Sahara en vervoer vanaf daar waterstof via pijpleidingen.

Waterstof kan in tegenstelling tot zonne- of windenergie vervoert en opgeslagen worden zonder het gebruik van onrecyclebare, enorm milieuvervuilende accu’s vol zware metalen.

Als we nu elektrische auto’s omarmen kunnen we de miljoenen extra geproduceerde accu’s over +/- 4 jaar allemaal weer (héél lastig) afvoeren en hebben we er een extra milieuprobleem bij, ipv dat we deze daarmee helpen.

Ofwel. Sla elektrisch (en zelfsturend, wie wil dat nou buiten de industrie en enkele freaks?) rijden over, wacht héél even en ga dan direct over naar waterstof. De industrie zal er miljarden minder mee verdienen (vandaar de huidige push via media en overheid die vóór het elektrische karretje rijdt), maar het milieu (daar deden we het toch voor, veranderen) zal het vele malen fijner vinden.

Heb je zelf aanvullende info over dit onderwerp? Deel deze dan hieronder.. Zo groeien en leren we samen verder…

8 gedachten over “Voor het milieu hoef je het niet te doen, elektrisch rijden!

  1. Ik dacht ook dat waterstof de oplossing is maar is het nieuwe verdienmodel van de elite. Er gaat weer voor vele miljarden euro’s subsidies naar toe. Voor stationaire installaties wellicht een oplossing. Waterstof moet gemaakt worden uiteindelijk is het rendement slechts 40%. Waterstof is ook te dun (vluchtig) om in ons gasleidingnet gebruikt te worden. Je moet al je toestellen vervangen en alle afdichtingen. Bij vervoer per schip verlies je ook 15-20%. Ik dacht ook dat een auto op waterstof rijdt maar dat is niet zo de elektromotor is de aandrijving. Op dit moment kost een Hyundai ca. eur70.000. Er valt nog veel over te studeren. Voor zover ik het kan beoordelen hadden we moeten inzetten op Thorium gesmolten zout reactoren, zelfde voordelen als kernenergie maar niet vervuilend, je houdt geen radioactief materiaal over. De milieuclubjes willen maar niet erkennen dat alles wat ze bedenken het probleem naar elders in de wereld wordt verplaatst en groter wordt, maar kijk ons eens groen bezig zijn.https://www.wyniasweek.nl/hoe-de-provincies-een-legertje-milieuactivisten-sponsoren/
    https://www.wyniasweek.nl/hoe-een-klein-clubje-met-een-grote-naam-de-regering-tot-steeds-radicaler-beleid-aanspoort/

  2. De waterstof in een auto wordt omgezet in stroom en daarom zit er ook een (kleiner) accu in een waterstof auto. Kijk maar op de sites die waterstof auto’s aanbieden.
    Tot nu toe zijn het ook alleen grote auto’s die op waterstof rijden, omdat de h2 tank zo groot is en niet in een kleine stadsauto past.
    Interessant is een bedrijf die waterstof omzet in poeder: https://h2-fuel.nl/

  3. Waterstofauto’s zijn ook elektrische auto’s, dus zijn de elektromagnetische stralingsvelden niet anders. Waterstof wordt ook met elektriciteit (windmolens en zonnepanelen) opgewekt, dus ook daar zit weinig verschil in. Maar omdat er sprake is van 2x omzetting (van stroom naar waterstof en dan weer terug naar stroom), heeft een waterstofauto wel veel lager rendement dan een vol-elektro auto, zodat er dan sprake is van een flink energieverlies. Het advies om de e-auto over te slaan en te wachten op de waterstofauto is dus zeker niet zaligmakend.

  4. Het begint er alle schijn van te krijgen dat de (z.g. moderne) mens in zijn zelf-geknutselde fuik is gezwommen en niet meer weet hoe daaruit te komen. De hier&daar nog op een bescheiden niveau levende en met eerbied voor de natuur handelende mensen-stammen hebben dat probleem niet, althans zolang ze door de niets-ontziende “vooruitstrevendheid” met rust worden gelaten. Terug naar de eenvoud inclusief het besef dat deze planeet een levend organisme is waarmee respectvol dient te worden omgegaan, lijkt me de enige uitweg.

  5. Jullie hebben het niet over de enorme schade die wordt aangericht bij mens en dier door het ontginnen van de noodzakelijke grondstoffen. Gigantische schade aan de natuur door het mijnen en een enorme inpakt op de gezondheid van mens en dier.

  6. het maken van waterstof per kg ,kost meer dan 5 kg benzine bijv om energie verspilling aan te duiden, en waterstof tast metalen en materialen (waterstof rot) aan ,dus via bestaand gasnet is niet zonder meer mogelijk ,aangezien waterstof (knalgas)zeer snel een lek vind en enorm explosief .
    en op de p2000 scanner)brandweer) is het gaslek wel de hoofdmelding,met het bestaande gasnet dus

  7. Lees het boek : “The white lions of Africa” er maar op na.
    Daarin wordt het effect van mijnbouw (de jacht op goud in dit geval) helemaal uit de doeken gedaan, de impact die dat heeft op het zelf helend vermogend van de planeet.

    Als al het Lithium uit de aarde wordt verwijderd heeft dat ook een effect op de emotionele stabiliteit van de mensen die daarop leven.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *